دو شنبه 03 اردیبهشت چهارمین استادیوم بزرگ جهان، زیباترین مجموعه ورزشی ایران  
   
  به دنبال انتشار خبری در روزنامه شهروند به تاریخ ۳۰ فروردین ماه در خصوص شرایط سرویس های بهداشتی و نظافت در ورزشگاه بزرگ پایتخت، روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرد:

ابتدا باید تشکر ویژه ای از خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه داشت که با نگاه دقيق خود و پیگیری های ویژه مطبوعاتی مشکلات را به تصویر می کشند. بیان همین نواقص موجب می شود که اقدامات و گام های موثر در جهت اصلاحات بدون فوت وقت برداشته شود اما بهتر آنست که بجای پرسش یا مصاحبه با افراد ناآشنا و غیر مسئول، مسائل و موضوعات از این قبیل را با مسئولان و مدیران مجموعه که همیشه و در همه حال پاسخگو هستند، مطرح کرد تا نه تنها به جواب صحیح و مناسب رسید، بلکه در راستای تعالی اهداف اماکن ورزشی کشور که سرمایه های ملی ما به حساب می آیند، گام برداشت. علی ایحال بررسي هاي اولیه كه توسط تيم فني و مهندسي و بهره برداری مستقر در ورزشگاه آزادي انجام شده ، نشان مي دهد كه بیش از 400 چشمه و یا سرویس بهداشتی موجود در استادیوم در روزهای برگزاری مسابقات با نظم و نظافت اولیه و دارای تجهیزات و شیرآلات کامل برای استفاده تماشاگران عزیز آماده و مهیا می شوند. لذا با عنایت به تعدد حضور تماشاگران و عدم رعایت مناسب بهداشت و نظافت فردی تعداد محدودی از ایشان و یا حتی در برخی مواقع با توجه به نتیجه نگرفتن تیم مورد علاقه و حمایت این هواداران( که مستقیما بر روی سیستم عصبی آنان تاثیر دارد) حتی بعضا این اتفاق رخ می دهد که اقدام به تخریب اموال عمومی و یا شکستن شیرآلات این سرویس ها می نمایند که مدیریت ورزشگاه را با مشکل مواجه می سازند. و همچنین باعنایت به اینکه بیش از 50 سال از حیات ورزشگاه آزادی به عنوان بزرگترین ورزشگاه ایران می گذرد وجزء سرمایه های ملی ما به حساب می آید، تماشاگران عزیز و هواداران محترم می بایست یک مقدار مهربانتر با این استادیوم رفتار کنند و باید هر چه زودتر فرهنگ هواداری استادیوم ها و ورزشگاههای بدون زباله نیز در باشگاه ها و کانون های هواداری راه اندازی شود.
اگر هر هواداری قبل از ریختن زباله از قبیل (پوست تخمه، ته سیگار و پاکت سیگار، پلاستیک بستنی و آب معدنی، ساندویچ و پفک و...) بر روی زمین و سکوهای ورزشگاه به فکر چگونگی جمع آوری آن باشد، دیگر به خود اجازه نخواهد داد تا آشغال و یا زباله ای را روی زمین بیاندازند. چرا که برای جمع آوری هر زباله از روی زمین ، دستی چروکیده و کمری میبایست خم گردد و کارگری به زحمت بیفتد تا استادیوم برای برگزاری مسابقه ای دیگر در کمال نظم و آرامش و امنیت آماده گردد. لازم به ذکر است تعداد کارگران فصلی که در بعضی از مسابقات با توجه به تعدد حضور تماشاگران و هواداران تیم های ورزشی به تعداد بالای یکصد نفر هم میرسد.
فلذا شایسته است تماشاگران و هواداران عزیز و کمپین های ورزشگاه بدون زباله و کانون های هواداران باشگاههای ورزشی کشور با همفکری و دادن دست به دست یکدیگر در راستای حفظ اموال دولتی و سرمایه های ملی کشور و حفظ محیط زیست در آینده ای نزدیک اقدامات شایسته و بایسته ای را به ثمر برسانند.