چهار شنبه 26 شهریور پاکسازی دریاچه آزادی در حضور مسئولان کشوری و لشگری  
   
  بعد از چند روز تلاش پاکسازی دریاچه مجموعه ورزشی آزادی که برای نخستین بار صورت گرفت، به پایان رسید.

به گزارش روابط‌عمومی مجموعه ورزشی آزادی، عصر امروز چهارشنبه 26 شهریور ماه، مراسم پاکسازی کف دریاچه مجموعه ورزشی آزادی با حضور مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد. فرایند پاکسازی این دریاچه پس از انجام مذاکرات، با همکاری فدراسیون قایقرانی، فدراسیون نجات غریق و غواصی و مجموعه ورزشی آزادی انجام پذیرفت.

پاکسازی آب دریاچه مجموعه ورزشی آزادی با هدف استخراج زباله های داخل آن و با حضور غواصان متخصص فدراسیون نجات غریق و غواصی، همکاری قایقرانان و پرسنل مجموعه در یک حرکت نمادین طی سه روز فعالیت گسترده انجام گردید. این عملیات علاوه بر حفظ محیط زیست، اقدامی ارزشمند در جهت استفاده بهینه از امکانات دریاچه برای استفاده ورزشکاران فدراسیون قایقرانی کشور است.

در این مراسم مسئولان کشوری و لشگری، معاونان وزارت ورزش و جوانان، مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مسئولان کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌های ورزشی و پیشکسوتان و ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی حضور داشتند.

لازم به توضیح است دریاچه آزادی از جمله دارایی های بی نظیر ورزش کشور است که سال ها میزبان قهرمانان و مدال آوران کشورمان بوده است و در شمال استاديوم فوتبال احداث شده است. عمق متوسط دریاچه 4 متر می باشد ( از 50 سانتی متر الی 8 متر ) ، طول آن 1200 متر و عرض آن 180 متر است. در این دریاچه انواع رشته های قایقرانی مانند کایاک، کاناپلو و اسکی روی آب انجام می شود.